Jest o 10 cm dłuższy, 4 cm szerszy i 3 cm niższy od Passata. Jest więc czymś więcej niż tylko następcą modelu CC. Arteon w wersji R-Line zdecydowanie może się podobać. Na ulicach Białegostoku przykuwał uwagę większości kierowców... Szeroka maska zachodząca głęboko na błotniki, agresywna sylwetka, czarne felgi. Wszystko świetnie się ze sobą komponuje.
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
2.0 TSI, 280KM, DSG, 4 Motion - nic dodać, nic ująć. Nasi klienci chwalą sobie jednostki napędowe TSI (150 i 180 KM) połączone z automatyczną skrzynią biegów DSG. A tu mamy 280 KM! W trybie Comfort - cichy i elastyczny, w trybie Sport - auto kusi wykorzystaniem pełnej mocy. I ten dźwięk silnika...
WNĘTRZE
I tu jedyne rozczarowanie. Zdajemy sobie sprawę, że współczesna motoryzacja unifikuje wiele elementów w różnych modelach tej samej marki. Wszystko jest oczywiście - jak to w Volkswagenie - na swoim miejscu. Nam jednak brakowało czegoś więcej niż tylko wnętrze przeniesione z Passata.
PODSUMOWANIE
Zastanawialiśmy się nad tym, jak bardzo Arteon pasuje do naszej floty. Oczywiście mówimy o wersji z "cywilnym" silnikiem 190KM. Czy nasi klienci mający do wyboru Passata i CC, widzieliby różnicę przesiadając się do Arteona? Wewnątrz - nie, z zewnątrz - zdecydowanie tak!
Dziękujemy białostockiemu dealerowi VW za udostępnienie samochodu i stałą współpracę w dostarczaniu naszym klientom niezawodnych i komfortowych aut :)